橋田直人 展
「我々はどこからきてどこへ向かうのか」
11.30(Mon) - 12.12(Sat)/2020
12:00-19:00 (sat/17:00)※closed/sunday
世界的ロックダウン、オリンピックの延期、世界各地で行われる数万人規模のデモ、
2020年は、今生きている人がこれまで経験した事のない、「未曾有の事態」が次々と起こり、
人々が街から消え、出口の見えない悶々とした日々を過ごした。
人類のこれまでについてもっと知りたくなり、
知る事になる。歴史的には「未曾有」ではなく、実は歴史は繰り返されているとを。
それは、まるで誰かが用意したシナリオの通りの様に。
そして、今後我々はどこへ向かうんだろう。
In 2020, Global lockdown, postponement of Olympics, demonstration which tens of thousands of people held around the world... "Unexampled situations" happen one after another, people faded out of city, and we spent discontented days without a exit.
Therefore, I had wanted to know about the history of human and finally knew something.
Historically, the present situation is not unexampled, but history just repeats itself.
It is as if someone prepared the scenario. Finally, wondering where we're going.
田村憲一 展
11.2(Mon) - 11.14(Sat)/2020
12:00-19:00 (sat/17:00)※closed/sunday
初めてシクラメンを買って早10年以上経ち
毎冬その花々をスケッチしてきた
今年は作品にしたいと感じ
その姿を日本画で描き上げた
こんな風に出会う植物それぞれに物語があり
どれだけ描いても次どうなるか分からない
この先どんな花が作品として咲くのだろうか
私自身愉しみだ
ければ、自分の気持ちも分からない。
だから、鏡を見るような気持ちで、彼女たちを描いています。
Ten years after I bought my first cyclamen,
I still sketch it every winter.
This year I wanted to do it justice,
so I painted it properly.
I have a story like this for each flower I paint.
Each painting turns out differently.
No matter how often I paint the same flower,
I'm never sure how it will turn out.
What flowers will bloom in my next work?
I can't wait to find out.
別所洋輝展「みちしるべの先に」
9.21(Mon) - 10.3(Sat)/2020
12:00-19:00 (sat/17:00)※closed/sunday
みちしるべを探して
ずいぶん長い間、彷徨った気がする。
みちしるべがどんなもので、
その先に何があるのかもわからず、求め続けていく。
みちしるべの先には
広く深い世界が広がり
また、次の標を探して彷徨い続けるのだろう。
At the end of the path
Looking for a guide,
I feel like I’ve been lost for along time.
I keep seeking a guide though I don’t
know what it is like or what there is.
When I go through this path
There may be the vast and deep world
And I’ll seek another guide again.
近藤 幸展「空の境界」
Beyond the skyline
7.20(Mon) - 8.1(Sat)/2020
12:00-19:00 (sat/17:00)※closed/sunday
表遠い境界は私たちが大気と光に包まれていることを感じさせる。
天と地の間で生きるすべてのものを慈しむ、境界を超えた光の風景を描きたいと思う。
Far boundary makes me feel we are wrapped up in atmosphere and light.
I want to draw scenary of light over boundary,
which loves all living things between between heaven and earth.
藤高紘子 展
2.3(Mon)-2.15(Sat)/2020
【コンセプト】
全てに於いて、拘りの律動(リズム)がある。
服、生活、創作、その情景全てにリズムを当てはめる癖がある。
形に表わす時、それは常に模様となって描かれる。
幼少期を無理に思い出す事がある。あの頃に還りたいと逆走してみる。
変わらない節奏と変わってしまった節奏。
理想とする独創リズムを常に追っている。
【Concept】
there is special rhythm in all.
I have a habit to apply rhythm to every scene of clothes, life, and creation.
If it's expressed as a shape, it's always drawn to be pattern.
I sometimes recall youth forcibly. I try to run reversely to look for the time.
There is changed rhythm and changeless one.
I'm always pursuing ideal and original rhythm.
木下拓也 展
1.20(Mon)-2.1(Sat)/2020
ヒト、死、ストレス、観念、感情、強い、弱い。
それらのエッセンスを画面に閉じ込め、それを観るヒトが何かを想起する。
見ることと、見えること。見ないことと、見えないこと。私は考える。
Human, death, stress, idea, emotion, strength, weakness...
I lock essence of theirs in screen, and a person who'll see it, will remember something.
To see and to be able to see. Not to see and not to be able to be seen. I think.